GALYATETŐTŐL FALLÓSKÚTIG GALYATETŐTŐL FALLÓSKÚTIG

Galyatető  Mátraszentlászló  Mátraszentistván  Mátraszentimre  Bagolyirtás-Fallóskút

Mátraházától a parádi elágazásig utunkat a 24. sz főúton folytatjuk. A parádi elágazásnál balra fordulunk, innen utunk végcélja 13 km. A Mátra belsejébe érve kanyargós úton kaptatunk felfelé, több helyen szép kilátással. A kereszteződésből erdészeti út vezet le a csórréti víztározóhoz. Utunkalsó szakaszán az országutat a K+ jelű turistaút kíséri, amely Galyatetőről indulva a Csór-hegyen át a parádi elágazáshoz visz le. Kiépített parkolót találunk néhány kilóméterre az elágazástól, innen kb. 50 m-rel feljebb a parádi völgybe látunk le. A Mátra az úgynevezett Szép-kilátásnál tárul szemünk elé, a 33. Sz kilóméterkő után jobbra térhetünk le az út szintén parkolásra alkalmas helyen. Ez az elágazás visz le Rudolf tanyához, illetve az 5 km-re lévő Mátraalmásra. Óvatosan Közlekedjünk ezen az egynyomtávú úton.A szép-kilátásnál találkozunk a Galyáról lefutó K sáv jelzéssel is. Szemben velünk a Kékes csúcsa, az úton pedig, ha lefelé sétálunk, a Parádi-völgyben gyönyörködhetünk. Előtérben Parádsasvár a Károlyi-kastély és az üveggyár jellegzetes épületeivel, mögöttük Parád-Parádfürdő, Recsk látszik. Alig egy kilométer múlva éles balkanyarral érkezünk Galyatető alá, jobbra gyönyörűen látszik a Kékes vonulata, ám megállásra itt nincs lehetőség. Galyatetőt az elágazástól kb. 9 km.-nyi autózás után érjük el. ” Ha Kékes a Mátra feje, úgy Galya annak dereka.” – írta az 1909-ben megjelent gyöngyösi kalauz.